O konkursie Zasady konkursu Nagrody Regulamin konkursu Zgłoszenia Harmonogram konkursu Kontakt  Oficjalne komunikaty organizatorów Kalendarium pielgrzymek I pielgrzymka II pielgrzymka III pielgrzymka IV pielgrzymka V pielgrzymka VI pielgrzymka VII pielgrzymka VIII pielgrzymka Nadesłane wspomnienia

Kontakt

Regulamin konkursu



Postanowienia ogólne

1. Organizatorami Archiwum Wspomnień Jana Pawła II (zwanego dalej konkursem) są Instytut Papieża Jana Pawła II i Fundacja Wspomagania Wsi (dalej zwani Organizatorami).
2. Konkurs ma zasięg ogólnopolski. Skierowany jest do uczniów siódmych i ósmych klas szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
3. Przedmiotem konkursu jest nagranie reportażu filmowego przedstawiającego historię osoby/ób, która/e bierze/biorą udział w 34. Światowych Dniach Młodzieży w Panamie lub uczestniczyły we wcześniejszych edycjach imprezy (zarówno za czasów pontyfikatu Jana Pawła II, jak i jego następców).
4. Za oficjalne uważa się wyłącznie komunikaty zamieszczane przez Organizatorów na głównej stronie internetowej konkursu.
5. Wszelkie wątpliwości dotyczące organizacji i przebiegu konkursu będą rozstrzygane przez Organizatorów.
 
Harmonogram VIII edycji konkursu

Nadsyłanie zgłoszeń do: 15 lutego 2019
Warsztat przygotowawczy dla uczestników II etapu: 16 marca 2019
Ostateczny termin nadsyłania prac: 30 kwietnia 2019
Ogłoszenie wyników konkursu: 15 maja 2019
Pobyt laureatów II etapu w Warszawie: 29-31 maja 2019

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany terminów podanych w Harmonogramie.

Uczestnicy konkursu

1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest nadesłanie do 15 lutego 2019 zgłoszenia (wzór do pobrania tutaj) oraz linku do pobrania 2-3 minutowego nagrania wywiadu przeprowadzonego przez grupę z jednym z bohaterów planowanego reportażu na adres d.oswiatowy@ipjp2.pl.
2. Konkurs ma charakter zespołowy. Grupa przygotowująca pracę konkursową powinna liczyć od 3 do 5 osób. W składzie zespołu musi znaleźć się co najmniej 1 nauczyciel lub inna osoba pełnoletnia, która weźmie na siebie rolę lidera grupy (dalej zwanego Opiekunem).
3. Opiekun jest odpowiedzialny za merytoryczny nadzór nad pracą grupy oraz kontakty z Organizatorami.

Przebieg konkursu

1. Konkurs składa się z dwóch etapów.
2. Podczas I etapu na podstawie oceny nadesłanych zgłoszeń i wywiadów Jury wybierze grupy, które przechodzą do II etapu konkursu.
3. Warunkiem wzięcia udziału w II etapie konkursu jest uczestnictwo w warsztacie przygotowawczym, który odbędzie się terminie podanym przez Organizatorów w Harmonogramie. O miejscu odbywania się warsztatu uczestnicy zostaną poinformowani mailowo I telefonicznie.
4. Grupy zakwalifikowane do II etapu konkursu po wzięciu udziału w zaplanowanym przez Organizatorów warsztacie przygotowawczym nagrywają filmy (dalej zwane pracą konkursową).
5. Praca konkursowa powinna zostać przygotowana w formacie .avi lub .mpg.
6. Nagranie nie może być dłuższe niż 12 minut.
3. Praca konkursowa musi oryginalna – nie może być powieleniem lub kompilacją wcześniej opublikowanych wspomnień i komentarzy. Powinna być samodzielnie opracowanym i przygotowanym materiałem.
4. Praca konkursowa może zostać opatrzona autorskimi komentarzami. Może również zawierać archiwalne zdjęcia, filmy i inne pamiątki związane z jej tematyką.
5. Link do pobrania pracy konkursowej należy przesłać na adres d.oswiatowy@ipjp2.pl w terminie opisanym w harmonogramie konkursu.

Ocena prac

1. Spośród nadesłanych prac konkursowych Jury złożone z przedstawicieli Organizatorów wyłoni zwycięską grupę oraz laureatów drugiego i trzeciego miejsca oraz zdecyduje o podziale, liczbie, formie i wysokości nagród.
2. W pracy Jury mogą również wziąć udział zaproszeni przez Organizatorów eksperci.
3. Decyzja Jury co do podziału, liczby, formy i wysokości nagród będzie nieodwołalna (nie podlega weryfikacji lub zaskarżeniu). Nie będą udostępniane informacje na temat przebiegu pracy Jury w trakcie ich trwania. Efekt pracy Jury zostanie przedstawiony jedynie w formie publicznie ogłoszonego komunikatu końcowego. Opinie Jury o poszczególnych pracach nie będą udostępniane.
5. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wyróżnienia więcej niż trzech prac i przyznania ich autorom nagród dodatkowych.

Przechowywanie, ochrona, przeznaczenie i publikacja prac

1. Nadesłane prace nie będą zwracane autorom. Po ocenie jury zostaną skatalogowane i zarchiwizowane.
2. Po zakończeniu konkursu Organizatorzy mogą opublikować wybrane prace na swojej stronie internetowej oraz innych platformach komunikacyjnych.
3. Uczestnicy konkursu nieodpłatnie przenoszą na Organizatora prawa autorskie (niewyłączne) majątkowe do prac konkursowych i załączonych fotografii, co upoważnia Organizatora do ich wykorzystywania na następujących polach eksploatacji:
(a) wprowadzanie do pamięci komputera i do sieci multimedialnej, w tym do baz danych i platform komunikacyjnych
(b) utrwalanie, zwielokrotnienie, bez względu na technikę (np. drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego, cyfrową) i wielkość nakładu
(c) rozpowszechnianie, zamieszczanie w internecie, nadawanie drogą przewodową i bezprzewodową, wystawianie, publiczne odtworzenie, w tym podczas seminariów i konferencji
(d) wykorzystywanie w materiałach wydawniczych, w tym: promocyjnych, informacyjnych oraz szkoleniowych oraz we wszelkiego rodzaju mediach audiowizualnych
(e) prawo do korzystania z materiałów w całości lub z części oraz ich łączenia z innymi dziełami, opracowania poprzez dodanie różnych elementów, uaktualnienie, modyfikację, korektę, redakcję, kompilację, adaptację, tłumaczenie na różne języki, zmianę barw, okładek, wielkości i treści całości lub ich części
(f) we wszystkich przypadkach autorzy zachowują swoje prawo osobiste, jakim jest wiązanie z dziełem ich nazwiska; również prawo do samodzielnej publikacji pracy (bez uzyskiwania wcześniejszej zgody Organizatora) – pod warunkiem podania informacji o przygotowaniu pracy na konkurs i podaniu ogólnych danych na jego temat.

Ochrona danych osobowych oraz wizerunku

1. Wszystkie dane osobowe uczestników konkursu zawarte w zgłoszeniu są zbierane, przetwarzane i udostępniane na zasadach zgodnych z Rozporządzeniem Parlamentu i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w prawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) i z obowiązującym w Rzeczpospolitej Polskiej prawem.
2. Administratorem danych osobowych zbieranych podczas konkursu jest Instytut Papieża Jana Pawła II z siedzibą w Warszawie przy ul. ks. Prymasa Augusta Hlonda 1, 02-972 Warszawa. Administrator prowadzi operacje przetwarzania zebranych danych osobowych.
3. Kontakt z inspektorem danych osobowych u Administratora jest możliwy pod adresem e-mail: inspektor@ipjp2.pl.
4. Podane przez uczestników dane będą przetwarzane wyłącznie w celu realizacji konkursu Archiwum Wspomnień JP2.
5. Dane osobowe uczestników przekazywane są Fundacji Wspomagania Wsi, która przetwarza je w celu przeprowadzenia konkursu jako podmiot uprawniony do uzyskania danych osobowych.
6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres trwania konkursu oraz do czasu przedawnienia roszczeń.
7. Podanie danych jest niezbędne do realizacji ww. konkursu, w przypadku niepodania danych niemożliwa jest realizacja konkursu.
8. Uczestnicy konkursu wyrażają zgodę na przetwarzanie przez Organizatorów swoich danych osobowych udostępnianych podczas realizacji projektu.
9. Osoba, która przekazała swoje dane ma prawo do:
- żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania,
- przenoszenia danych,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego,
- cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
10. Podane dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
11. Nadesłane prace i zawarte w nich lub dołączone do nich materiały nie mogą naruszać prawa do wizerunku i prawa autorskiego osób trzecich; w przeciwnym wypadku autor pracy ponosi pełną i wyłączną odpowiedzialność wobec osób, których prawa naruszył.
12. Konkurs Archiwum Wspomnień Jana Pawła II organizowany przez Instytut Papieża Jana Pawła II wraz z Fundacją Wspomagania Wsi jest zgodny z przepisami Prawa oświatowego.

 


Patronat medialny

Fundacja Wspomagania Wsi Collegium Civitas muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego mazovia
3e Content Studio ::: system do zarządzania treścią, CMS, webdesign ::: cms.3e.pl 3e Software House & Interactive Agency ::: multimedia, systemy, CRM, ERP, serwisy internetowe, bazy danych, prezentacje multimedialne, animacje, montaż, grafika 3D ::: www.3e.pl
FAQ :: Polityka Prywatności :: Kontakt